lördag 26 maj 2012

Eurovision 2012

För en gångs skull har jag faktiskt både sett på införprogrammen och delfinalerna, så jag har lite mer koll än vanligt. Det är två låtar jag tycker är riktigt bra och för en gångs skull tror jag faktiskt att Sverige har en chans att vinna! Ska snart till Emma för att se på finalen :)

Om jag får bestämma så ser topp 5 ut något sånt här:
1. Sverige - Loreen är grym och numret sticker verkligen ut. Och låten är så sjukt bra!
2. Estland - snyggaste balladen på länge och han sjunger så otroligt snyggt!
3. Ryssland - bara för att tanterna är så söta och man blir så glad, haha :)
4. Cypern - har trallat på den rätt mycket, men tycker egentligen inte att den är jättebra.
5. Serbien - jag kan sjunga med trots att jag inte förstår språket överhuvudtaget, då måste det väl vara en bra låt?

Andra låtar jag har trallat på är Turkiet, Tyskland, Island och Rumänien. Och jag hoppas verkligen att det inte går så jättebra för Norge med deras sämre kopia av Eric Saade, eller Litauen och ögonbindelstönten :P Sorry, men jag tycker det är så himla dåligt, haha.

Har ni några favoriter?

1 kommentar: